וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי רשת, יוטיוברים וסלבס קוראים לכם להפסיק לצאת פראיירים

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 10:40

לקראת הרחבת חוק הפיקדון והחלתו בקרוב גם על מכלי משקה גדולים מציג תאגיד המחזור אל"ה קמפיין דיגיטלי להעלאת המודעות בקרב צעירים ומשפחות לזכאות לקבלת דמי הפיקדון בחזרה: "הצרכן הישראלי יוצא פראייר היום", אומרת מנכ"ל התאגיד, ד"ר אורנית רז

טילטיל נועם פרוסט אל"ה. אל"ה,
טילטיל ונועם פרוסט לומדים לא להיות פראיירים/אל"ה

ב-1 בדצמבר יתרחש שינוי בישראל, כאשר מכלי המשקה הגדולים (ליטר וחצי ומעלה) יצטרפו במסגרת חוק הפיקדון אל מכלי המשקה הקטנים.

החל מתאריך זה, תדרשו לשלם סכום נוסף על כל מיכל משקה גדול, בדיוק כפי שאתם משלמים כיום על מכלי המשקה הקטנים (החל מ-30 אגורות).

תאגיד המחזור אל"ה נערך בימים אלו לקראת השינוי ומנסה לשנות את המצב הקיים בישראל, במסגרתו רק כ-20 אחוזים ממכלי המשקה מוחזרים על ידי הצרכנים דרך רשתות המזון, למרות שמדובר בכסף שיוצא מהכיס שלנו וגם יחזור אליו, אם אכן נחזיר את אותם מיכלים.

טילטיל אל"ה. אל"ה,
איך גורמים לישראלים לקבל את הכסף שלהם בחזרה?/אל"ה

על מנת להעלות את המודעות הציבורית לזכאות לקבלת דמי פיקדון על פי חוק, תאגיד המחזור פצח בקמפיין דיגיטלי, במסגרתו כוכבי רשת, יוטיוברים וסלבס פונים לצעירים ולמשפחות ומעודדים אותם למחזר ולהזדכות על מכלי המשקה, כדי להפסיק להיות פראיירים ולקבל את כספם בחזרה.

מנכ"ל התאגיד, ד"ר אורנית רז, אמרה: "חשוב לנו שהצרכנים הישראלים לא יוותרו על זכותם לקבל בחזרה את דמי הפיקדון ולא ייצאו פראיירים בעל כורחם. הקמפיין שלנו מתבסס על תובנות מהכלכלה ההתנהגותית, שאנשים בכלל, והישראלים בפרט, שונאים להפסיד (loss aversion), הרבה יותר מאשר אוהבים להרוויח. לפיכך בחרנו למקד את הקמפיין שלנו בלהאיר לצרכן הישראלי עד כמה הוא יוצא פראייר. הרי בכסף שאנו משלמים עבור מיכל המשקה נכללים גם דמי הפיקדון שאמורים לחזור אלינו".

תאגיד המחזור אל"ה (איסוף למען הסביבה) פועל ללא מטרת רווח, על מנת לקדם את מחזור מכלי המשקה בישראל וקורא לציבור הצרכנים לא להתעצל ולדרוש מבתי העסק הרלוונטים (מכולות, סופרמרקטים, פיצוציות, חנויות נוחות) את דמי הפיקדון על מכלי המשקה הריקים.

את הפיקדון ניתן לדרוש בחזרה בדמות כסף מזומן (בית העסק יכול להציע זיכוי כספי, אך אינכם מחויבים להסכים), כאשר כל צרכן יכול להחזיר עד 50 מכלי משקה מדי יום, לכל בית עסק. במקרה בו בית העסק מסרב לקבל את המיכלים, יש לדווח למשרד להגנת הסביבה וניתן להגיש נגדו תביעה אזרחית בבית המשפט לתביעות קטננות.

  • עוד באותו נושא:
  • אל"ה
  • מחזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully