וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנגד ארבעה בנים: איך מפסיקים להיות פראיירים בפסח הזה?

בשיתוף תאגיד המיחזור אל"ה

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 14:49

אחד חכם, אחד רשע, אחד סתם פראייר ואחד שאינו יודע איך לקבל בחזרה את הכסף שלו: נעזרנו בהגדה כדי להבין מה אתם חייבים לדעת על מיחזור מכלים המסומנים בפיקדון

כנגד ארבעה בנים דיברה תורת המיחזור: אחד חכם, אחד רשע, אחד סתם פראייר ואחד שאינו יודע איך לקבל בחזרה את הכסף שלו.

חכם, מה הוא אומר? בכל יום אני והמשפחה שלי משתמשים במכלי משקה המסומנים בפיקדון, כמו בקבוקי זכוכית, פחיות ובקבוקי פלסטיק קטנים. בבית יש לנו שקית מיוחדת עבור המכלים הללו, ובה אנחנו שומרים אותם.

פעם בשבוע, ביום שישי בצהריים, כל המשפחה הולכת יחד עם השקית לבית העסק הרלוונטי הכי קרוב אלינו הביתה, מרחק של דקה-שתיים הליכה. זה יכול להיות סופרמרקט, מכולת, פיצוציה או חנות נוחות - העיקר שאותו מקום מוכר מוצרים מהסוג הזה. אנחנו מחזירים את כל המכלים שאספנו, מקבלים בחזרה את כסף הפיקדון שמגיע לנו ולפעמים אפילו מתפנקים איתו על איזה קרטיב או שוקולד לכל אחד.

רשע, מה הוא אומר? מה לי ולכל המיחזור הזה? הכי קל זה פשוט לזרוק את הכל באותו פח ולשכוח מזה. כן, אני יודע שאני משלם יותר כסף על מכלי המשקה האלו, בגלל שהפיקדון כלול במחיר, אבל זה רק 30 אגורות לכל מיכל בדרך כלל. מה אני אעשה עם 30 אגורות?

אה, אתם אומרים שמותר להחזיר עד 50 מיכלים בבת אחת לכל בית עסק? זה כבר יכול להצטבר ללא מעט כסף שהוא שלי. בטח שלי. טוב, אני אשמור את המכלים שלי המסומנים בפיקדון, ואביא אותם למיחזור אבל מתי שמתחשק לי! אה, אתם גם אומרים שאסור לבתי העסק להגביל את שעות קבלת המכלים? ממש קשה להיות רשע כמו שצריך פה.

מיחזור. יח"צ,
חכם, רשע, סתם פראייר וזה שאינו יודע איך לקבל את הכסף שלו בחזרה - מה הם אומרים?/יח"צ

סתם פראייר, מה הוא אומר? מה זאת אומרת פיקדון? אתם רוצים להגיד לי שאני משלם על בקבוקי זכוכית, פחיות ובקבוקי פלסטיק קטנים יותר כסף ויכול לקבל אותו בחזרה, אבל לא עושה את זה? אבל זה הכסף שלי. איך יכול להיות?

טוב, אם לפחות היה כתוב על המכלים האלו שהם מחויבים בפיקדון, אולי הייתי יודע. כתוב??? על כולם? ואני, ישראלי אמיתי, סתם זורק אותם לפח במקום להחזיר אותם בקלות לאינספור בתי עסק רלוונטים? איזה פראייר.

וזה שאינו יודע איך לקבל את הכסף שלו בחזרה, מה הוא אומר? עשיתי כל מה שאמרתם, הלכתי לבית עסק מתאים והוא פשוט לא הסכים לקבל ממני את המכלים המסומנים בפיקדון, אז שמתי אותם בפח הרגיל והלכתי הביתה. מה עוד יכולתי כבר לעשות?

אוקיי, לדווח למשרד להגנת הסביבה. זו אופציה טובה. וגם להגיש תביעה אזרחית בבית משפט לתביעות קטנות? עוד אפשרות מעניינת. ולפנות למועצה לצרכנות? מסתבר שיש לי הרבה דרכים לוודא שאקבל בחזרה את הכסף שלי, בזיכוי או במזומן - רק צריך לגרום לזה לקרות.

* נכתב בלשון זכר, מיועד כמובן לשני המינים

** תאגיד המיחזור אל"ה מפעיל באופן וולנטרי ערוצים שיכולים לאסוף כמות גדולה של מכלי משקה. בנוסף, אפשר להחזיר אותם לאחת התחנות העירונית של התאגיד ולקבל את הכסף שלכם

*** בפסח הזה מפסיקים להיות פראיירים

מספיק להיות פראיירים: אתם יכולים לקבל את הכסף שלכם בחזרה

בשיתוף תאגיד המיחזור אל"ה
  • עוד באותו נושא:
  • מיחזור
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully